توجه: - کلیه آگهی های درج شده در این وب سایت (مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران) توسط افراد حقیقی و یا حقوقی ثبت گردیده است. - در انتخاب خود دقت فرمایید. - این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال آگهی های ثبت شده ندارد. -
جهت ارتباط با شخص آگهی دهنده، فقط از طریق مشخصات آگهی دهنده (در کنار آگهی) تماس حاصل فرمایید و از تماس با مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران خودداری فرمایید.
- مراجعين وب هدفمند هستند
اهميت تبليغات در اينترنت
هنگامي که کاربر عنواني براي جستجو وارد مي کند، موتور جستجو آگهي هايي را که مستقيما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمي گرداند. بنابراين کاربران آنها را مشاهده و دنبال مي کنند. حتي اين گونه آگهي ها موثرتر از نتايج ديگر جستجو هستند زيرا نشان دهنده اعتبار تبليغ کننده و علاقه او به جذب مشتريان است.
مراجعين وب هدفمند هستند و به تبليغاتي که به هدف آنها مربوط نشود، توجهي نمي کنند. براي موفقيت، آگهي ها بايد با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.
دلايل مختلفي براي عدم موفقيت تبليغات روي وب وجود دارد. اما اين موضوع زماني قابل توجه است که آگهي به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا اين اتفاق مي افتد؟
براي شروع بايد علل موفقيت تبليغات متني در موتورهاي جستجو را بررسي کنيم.
هر کاربري به دنبال يک هدف است – ممکن است دنبال اطلاعاتي درباره دوربينهاي ديجيتال باشد يا بخواهد کتابي خريداري کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملا به مسائلي معطوف است که به نحوي او را به هدف خود مي رساند.
هنگامي که کاربر عنواني براي جستجو وارد مي کند، موتور جستجو آگهي هايي را که مستقيما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمي گرداند. بنابراين کاربران آنها را مشاهده و دنبال مي کنند. حتي اين گونه آگهي ها موثرتر از نتايج ديگر جستجو هستند زيرا نشان دهنده اعتبار تبليغ کننده و علاقه او به جذب مشتريان است.
نشانه گرفتن اهداف کاربر
متوجه شديم که رمز موفقيت تبليغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است. براي رسيدن به اين مقصود، آگهي هاي متني روش موثري است. تبليغات گرافيکي نگاه بيننده را به خود جذب مي کند. اما تبليغات هدفمند تضميني براي جلب توجه و ذهن بيننده است. بنابراين بايد مسائل جانبي و نمايشي نامربوط را کنار بگذاريد و بسيار صريح موضوع فروش خود را به اطلاع بيننده برسانيد. البته به همراه يکي لينک به صفحه اي که اطلاعات جزئي درباره محصولات در آن قرار دارد. انتظار انتقال تمام اطلاعات از طريق يک آگهي بسيار غير منطقي است و کساني که سعي دارند مطالب زيادي را به زور در يک تبليغ کوچک بگنجانند، منافع ابرمتنها را از دست مي دهند.
آگهي هايي که در مواقع مختلف ناگهان ظاهر مي شوند يا تبليغ در سايتهاي خبري و ديگر سايتها بسيار وسوسه کننده است اما با اين کارها موفق نمي شويد زيرا در راستاي هدف بيننده پيش نمي رويد. کاربران اکنون مي خواهند خبري را مطالعه کنند يا مشغول هر کار ديگري هستند که به خاطر آن به سايت آمده اند و تبليغات در اين زمان حتي اگر کشش زيادي داشته باشند، مورد توجه واقع نمي شوند.
و هنگامي که کار آنها به اتمام مي رسد و آماده دريافت تبليغات هستند، آن آگهي ها ديگر وجود ندارند.
مزاياي ثبات
بسياري مواقع پيش آمده است که مشغول انجام کاري روي سايت هستيم و متوجه آگهي جالبي مي شويم. اين اتفاق معمولا در زمانهاي مرده اي که منتظر باز شدن صفحه جديدي هستيم پيش مي آيد. يک پيغام رواني در ذهن ما ايجاد مي شود که برگرديم و آن را ببينيم. اما حدس بزنيد چه اتفاقي افتاده است؟ در برگشت آگهي ديگري در آن محل قرار دارد و اين مغاير با يکي از اصول اوليه طراحي مناسب است : ثبات.
مکينتاش در سال ????، به طراحان توصيه کرد که اطلاعات را به طور ناگهاني از کاربران نگيرند. اين مسئله مصداقهاي متفاوتي دارد، ذهن کاربران در صورت مواجه شدند با ظاهر متفاوت يک صفحه مغشوش خواهد شد.
مثلا زماني که در حال خواندن روزنامه هستيد، صفحه ها را برمي گردانيد و داستان را دنبال مي کنيد و ناگهان چشمتان به آگهي جذابي مي افتد به احتمال زياد به خواندن خبر ادامه مي دهيد اما پيامي در ذهنتان حک مي شود که بعدا برگرديد و آنرا ببينيد. در برگشت هنوز هم آگهي در محل قبلي وجود دارد.
وب سايتها هم بايد به همين ترتيب عمل کنند. نبايد ميان کار مردم مزاحم آنها شد. بايد به نحوي به آنها امکان داد تا بعدا به آن مراجعه کنند. حتي اگر از آن صفحه خارج شده باشند. مثلا مي توان در محل مخصوص تبليغات دکمه اي قرار داد که ده آگهي آخر را نمايش دهد. ما پيش گويي مي کنيم که با اين کار موفقيت آگهي ها افزايش مي يابد. اين راهکار شبيه روشي است که در صفحات اصلي سايت استفاده مي شود و آرشيوي از رويدادهاي اخير سايت در آن تشکيل مي شود.
متاسفانه اکثر وب سايتهاي کنوني راه اشتباهي را براي تبليغات طي مي کنند و هر روز حجم آنها را بيشتر و آزاردهنده تر مي کنند. حرکت در خلاف جهت اصلا راه عاقلانه اي نيست.
آيا مي خواهيد آگهي شما مؤثر باشد ؟
در سايتي که خوب طراحي شده آگهي بدهيد. از منافع ابرمتنها غافل نشويد. و از همه مهم تر به مسائل روانشناسي بينندگان دقت کنيد.