توجه: - کلیه آگهی های درج شده در این وب سایت (مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران) توسط افراد حقیقی و یا حقوقی ثبت گردیده است. - در انتخاب خود دقت فرمایید. - این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال آگهی های ثبت شده ندارد. -
جهت ارتباط با شخص آگهی دهنده، فقط از طریق مشخصات آگهی دهنده (در کنار آگهی) تماس حاصل فرمایید و از تماس با مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران خودداری فرمایید.
- بازاریابی جاذبه ای یا درون گرا چیست؟
بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای مفهومی است که با گسترش استفاده از اینترنت و همه گیر شدن فعالیت در فضای مجازی شکل گرفته است. به همین دلیل در چندسال اخیر اهمیت بیشتری بهش شده و در سال 96 توجه به این مفهوم می تونه عامل موفقیت تبلیغ برند خصوصا در فضای مجازی باشه.
اگه یه مقدار در مورد بازاریابی های نوین جست و جو کرده باشید باید چشمتون به بازاریابی جاذبه ای افتاده باشه. بازاریابی اینباند حدودا 20 سال پیش در قالب شیوه ای برای حل مشکلات مربوط به کارکنان سازمانها و ارائه ی خدمات با کیفیت مطرح شد.
بازاریابی جاذبه ای یه تحول ساختاری در بازاریابی به وجود آورده. به طور کلی به جای روش های مزاحم که تمام تسلط رو به فروشندگان یا بازاریابان می دادن، بازاریابان اینباند سعی در قدرتمندسازی خریداران یا مشتریان دارن.
همونطور که گفته شد تمرکز اینباند مارکتینگ بر دیده شدن شما و کسب و کارتون و کسایی است که دقیقا دنبال کالا یا خدمات شما هستند. در این روش بازاریابی تلاش میشه تا تمرکز بیشتری روی نیازهای مشتری باشه. در بازاریابی جاذبه ای سعی بر این است که شما بخشی از جریان گفت و گو باشید و رسیدن به این هدف عمدتا از طریق تهیه ی یک محتوای مفید و مرتبط عملی خواهد بود. شما تلاش می کنید که با روشهای هوشمندانه مشتری رو به داخل بکشید و به همین دلیل است که این روش بازاریابی درونگرا نامیده می شه.
از آنجایی که کارکنان در کسب و کارهای کوچک هزینه بردار هستن شما به عنوان کارفرما می تونید به جای اضافه کردن نیرو و پرداخت پولهای بسیار برای جذب مشتری از بازاریابی محتوا کمک بگیرید که در حقیقت بخشی از بازاریابی جاذبه ای یا درونگرا است.
"محتوای مناسب" یکی از محبوب ترین و مهم ترین روشهای بازاریابی جاذبه ای است که با نام بازاریابی محتوا شناخته شده است. گاهی بازاریابی محتوا و بازاریابی جاذبه ای به جای همدیگه استفاده میشن اما همونطور که گفتیم بازاریابی محتوا زیرشاخه ی بازاریابی درون گراست.
هدف از محتوا مستقیما افزایش فروش نیست بلکه هدف در دسترس بودن در مقابل چشمان مخاطبه تا از این طریق نسبت به برند آگاهی بیشتری داشته باشند.
یکی دیگه از زیر شاخه های بازاریابی جاذبه ای، بازاریابی شبکه های اجتماعی است که برای ایجاد هویت سازمان یا برند محصول بسیار مهمه و هزینه ی تبلیغات در این زمینه زیاد نیست. در بازاریابی دیجیتال معمولا از انتشار مطالب، عکس، ویدئو، اینفوگرافیک و غیره که قابلیت فراگیر شدن داره استفاده میشه تا در شبکه های اجتماعی قرار بگیره. مالکان برندها با داشتن یه استراتژی درست و حسابی برای شبکه های اجتماعی خود می تونن باعث جذب بیشتر مشتری و تبدیل اونها به مشتری وفادر بشن.
تفاوت بازاریابی سنتی و بازایابی جاذبه ای:
· بازاریابی سنتی به مجموعه عملیاتی گفته میشه که منجر به فروش خدمات و محصولات میشه؛ اما بازاریابی جاذبه ای شامل تاکتیکهایی است که غیر مستقیم باعث فروش میشن و علاقه مندی خریداران رو هدف قرار میدن.
· در بازاریابی بیرونی یا سنتی شما یه برند رو تبلیغ می کنید و به دنبال مشتری می گردید؛ اما در بازاریابی جاذبه ای مشتری با توجه به نیازش به دنبال شما می گرده.
· در بازاریابی سنتی ارتباطات یک طرفه است؛ اما در بازاریابی جاذبه ای ارتباطات تعاملی یا دو طرفه است.
· مشتری ها در بازاریابی سنتی برند شما رو در بنرها و پیام های بازرگانی می بینن؛ اما در بازاریابی جاذبه ای از طریق جست و جو و شبکه های اجتماعی می بینن.
· بازاریابان در بازاریابی سنتی ارزش ایجاد نمی کنن؛ اما در بازاریابی جاذبه ای باعث ایجاد ارزش میشن.
· بازاریابان در بازاریابی سنتی ایستا هستند یعنی کمتر به دنبال آموزش و سرگرم کردن هستن؛ اما در بازاریابی جاذبه ای به دنبال آموزش و سرگرم کردن هستن.
چرا بازاریابی جاذبه ای؟
· تکنولوژی و شبکه های اجتماعی: پیشرفت مداوم تکنولوژی و عواملی مثل ارزان تر بودن و در دسترس تر بودن باعث شد که مشتریان پاسخ های خودشون رو بیشتر از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی جست و جو کنند.
· صرفه جویی در هزینه ها: هزینه ی راه اندازی و پیش بردن اهداف از طریق بازاریابی جاذبه ای بسیار ارزون تر است.
· تغییر الگوهای رفتاری و خرید مشتری: مشتریان جدیدا باهوش تر از سابق شدن. دیگه خیلی راحت به رسانه های جمعی مثل تلویزیون و رادیو دل نمیدن و از طرفی سرگرمی هاشون تغییر پیدا کرده است.
· سرمایه گذاری بلند مدت: در بازاریابی جاذبه ای شما روی مشتریان بالقوه ی خود سرمایه گذاری بلند مدت می کنید. مخاطبان در فضای آنلاین بیشتر شما رو می بینند و روز به روز به کاربران شما افزوده میشه و با دنبال کردن شما بیشتر احساس وابستگی می کنن. برای ایجاد تجربه ی خرید خوب و بازگشت مجدد مشتریان بالفعل سرمایه گذاری میشه.
· گوشی های هوشمند: گوشی ها، دسترسی مشتریان رو به تکنولوژی و شبکه های اجتماعی مخصوصا اینترنت آسون تر کرده است.
· بهینه سازی در زمان: بازاریابی جاذبه ای به شما این امکان رو میده که به جای وقت صرف کردن برای پیدا کردن یک مشتری از بین هزاران مخاطب، می تونید تمام وقتتون رو برای تولید یه محتوای خوب صرف کنید. البته این مساله رو در نظر بگیرید که این یه روش بلند مدت است و در بلند مدت جواب خواهد داد.
· ناکارآمدی روشهای بازاریابی سنتی: بازاریابی بیرونی یا سنتی دیگه مثل قبل برای مردم جذاب نیست. همین ارسال پیامکها، پیامهای بازرگانی، بیلبوردها و تراکتها مزاحم فعالیتهای روزمره ی مردم شده و این روش بازاریابی رو به بازاریابی وقفه ای تبدیل کرده.
· برندسازی در فضای آنلاین: این رویکرد بازاریابی اینباند یه تکنیک برای برندسازی در فضای آنلاین و آگاه کردن مخاطبان از اون برند است. با وجود این روش شما می تونید به عنوان یک پیشرو در حرفه ی خود تبدیل بشید. به این علت که می تونید مخاطبان خود رو به شکل طبیعی از طریق موتورهای جست و جو به سمت خود بکشید و شما به سراغ اونها نرید.
· فعالیت بر پایه تکنیک "بازاریابی با کسب اجازه": یکی از مهمترین مزایای بازاریابی درون گرا Permission Marketing است که به معنای تبلیغات با کسب اجازه و اختیار کاربر است. همونطور که در ابتدای مقاله گفته شد ما اکثر اوقات در معرض تبلیغات خسته کننده و گاهی آزاردهنده هستیم. مثلا نصف شب با صدای یه پیامک از خواب بیدار میشیم و بعد می بینیم که یه پیامک تبلیغاتی بوده. اما یکی از خوبی های بازاریابی جاذبه ای اینه که کاربران به صورت اختیاری در خبرنامه ی شما عضو میشن یا در شبکه های اجتماعی برند شما رو دنبال می کنن و هیچ اجباری به این کار و حتی به موندنشون وجود نداره اما موندنشون نشونه ای از علاقه ی اونها به برند شماست.
· تمرکز بر مخاطب هدف: یکی دیگه از حسنهای بازاریابی جاذبه ای اینه که به جای تبلیغ برای عموم مردم فرایند بازاریابی رو برای مخاطبان هدف انجام میده. با این کار میشه نرخ بازگشت سرمایه رو تا حد زیادی افزایش داد. برای رسیدن به این هدف می تونید از تولید محتوا برای پاسخگویی به سوالات مخاطبانتون قبل از خرید کالا یا خدمات استفاده کنید.
· انتشار ویروسی محتوای کاربرپسند: یکی دیگه از مزایای بازاریابی درون گرا همونطور که گفتیم انتشار محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی است که مخاطبهاتون در اونجا شما رو دنبال می کنن. وقتی محتوای خوب و مفیدی تولید کنید این احتمال وجود داره که مخاطبانتون مطالب شما رو با دوستاشون به اشتراک بذارن و در حقیقت محتوای شما به شکل ویروسی منتشر خواهد شد.
تماس با ما:
تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
http://sitedesign.joomir.com