توجه: - کلیه آگهی های درج شده در این وب سایت (مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران) توسط افراد حقیقی و یا حقوقی ثبت گردیده است. - در انتخاب خود دقت فرمایید. - این مرکز هیچ مسئولیتی در قبال آگهی های ثبت شده ندارد. -
جهت ارتباط با شخص آگهی دهنده، فقط از طریق مشخصات آگهی دهنده (در کنار آگهی) تماس حاصل فرمایید و از تماس با مرکز اطلاعات اصناف و مشاغل ایران خودداری فرمایید.
- نکاتی راجع به شرکتهایی که فعالیت ندارند
چنانچه اداره دارایی از عدم فعالیت شرکت اطلاع نداشته باشد برای شرکت مالیات در نظر گرفته می شود. لذا، اگر هیأت مدیره تصمیم بر این داشته باشند که برای ادامه شرکت فعالیتی نداشته باشند باید یک نامه با مضمون اعلام عدم فعالیت تنظیم نمایند.
با توجه به آنچه آمد، یک شرکت بعد از اینکه ثبت گردید چه فعالیت داشته باشد چه نداشته باشد موظف است هر سال اقداماتی را انجام دهد تا مشمول جریمه مالیاتی نشود.
نکات مهم در ارتباط با عدم فعالیت شرکتها
- حتی در صورتی که شرکت فعالیتی هم ندارد باز هم موظف است تشکیل پرونده دهد.لذا،هر شرکت پس از ثبت می بایست به اداره مالیات مراجعه نموده و جهت تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نماید.
- بدون تعیین حوزه ی مالیاتی، شرکت قادر نخواهد بود در پایان سال مالی، فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی ارائه دهد که این امر مشکلات مالی متعددی را برای شرکت به دنبال خواهد داشت.
- زمانی که شرکتی تأسیس می گردد مشخصات آن شرکت از طریق اداره ثبت شرکتها به اداره دارایی گزارش داده می شود.
- شرکت ها پس از شروع فعالیت می بایست در 4 ماه اول هر سال اظهارنامه مالیاتی ارائه بدهند.برای مثال کارکرد سال 91 خود را در دفاتر و صورت های مالی باید از ابتدای فروردین 92 تا انتهای تیرماه 92 به دارایی دهند. در این رابطه لازم به توضیح است، در صورتیکه کارکردی هم نداشتید می بایست دفاتر سفید و اظهارنامه سفید ارسال نمایید.این کار بسیار ساده بوده و از طریق پست هم انجام می شود.
- اشخاص حقوقی برای ثبت مراودات مالی خود به دفاتر پلمپ تجاری نیاز دارند که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل هستند. بعد از اینکه تمامی مراحل ثبت شرکت انجام گرفت به درخواست شرکت اداره ثبت شرکتها این دفاتر پلمپ شده و به طور سالانه به شرکت داده می شود.در صورت عدم دریافت دفاتر پلمپ، شرکت باید جریمه پرداخت کند و برای سال دیگر دفتر پلمپ به آن داده نخواهد شد.
- باید اظهارنامه های ارزش افزوده به صورت صفر در مهلت مقرر تحویل گردند.
- چنانچه شرکت فعالیتی نداشته باشد هیچکدام از اعضای شرکت نمی توانند به نام شرکت خرید و فروشی انجام دهند.
- در صورت گزارش عدم فعالیت شرکت حتی نباید یک نرم افزار حسابداری هم خریداری گردد چون فعالیت محسوب می شود .
- فقط می توان دوره قبلی عدم فعالیت را به دارایی گزارش داد تا شامل شرایط مربوط به عدم فعالیت شرکت شود.
- نداشتن هیچ گونه گردش مالی در حسابهای ایجاد شده شرکت ثبت شده به معنای عدم فعالیت شرکت نیست.
- به تاریخ های خرید دقت کنید زیرا خرید تجهیزات برای انجام فعالیت در سال آینده جزو فعالیت شرکت محسوب می گردد.
- برای هر سال می بایست عدم فعالیت شرکت را اعلام نمود. لذا ، عدم فعالیت شرکت ناظر به گذشته می باشد و نمی توان نسبت به آینده یا سال مالی بعد اعلام عدم فعالیت نمود.
- در صورت گذشتن مدت زمان طولانی از عدم فعالیت شرکت، شرکت منحل می شود.
بنا برآنچه گفته شد، در دو صورت شرکت مشمول جریمه مالیاتی می گردد:
1) عدم اعلام عدم فعالیت شرکت در مهلت مقرر قانونی یعنی چهار ماه اول سال مالی بعد.
2) عدم تحویل دفاتر مالی پلمپ و اظهارنامه مالیاتی.
لذا، همانگونه که ثبت شرکت نیازمند طی مراحل و انجام فعالیت هایی است ، عدم فعالیت شرکت نیز شرایط و موارد خاص خود را برای اعلام دارد. پس می بایست حتماَ عدم فعالیت شرکت اعلام گردد علی الخصوص به اداره دارایی برای مشمول نشدن جرایم مالیاتی. این موارد چون از موارد خاص مربوط به شرکت هاست ممکن است برای افرادی انجام آن سهل نباشد لذا خوب است در صورت عدم فعالیت شرکت ، با مشاورین ثبت شرکت مشاوره داشته و از روند امور مطلع باشید تا دچار ضرر و زیان نشوید.
مشاوران ما در ثبت شرکت فکر برتر در هر زمانی آماده خدمت رسانی و اطلاع رسانی به شما متقاضیان عزیز می باشند.