پرتال مشاغل ایران

آگهی رایگان

ads

-   ثبت برند و علامت تجاری

نام تجاری رشته ای از بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته بندی شده، به وجود آمد. شکل منحصر به فرد بطری های شرکت کوکاکولا (Coca-cola) آرم دایره ای شکل آبی و سفید رنگ اتومبیل بی ام دبلیو و سیب رنگارنگ و گاز زده شده ی شرکت اپل ،همگی نمونه های بارز از مارک های تجاری ای هستند که به خاطر آرم خود فوراَ شناسایی می گردند.در واقع،برای این که محصولات صنعتی و تجارتی هر تجارتخانه مشخص و معلوم گردد،تجار علامتی اختیار و اجناس خود را تحت آن علامت رواج می دهند.فایده ی آن این است که مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به تجارتخانه یا کارخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد.استعمال علائم تجاری به قدری رواج دارد که مشتری فقط با ملاحظه ی مارک مبادرت به خرید می نماید بدون اینکه سازنده ی آن و یا تاجری که علامت متعلق به او است را بشناسد.
ماده ی 1 قانون علائم و اختراعات مصوب اول تیر 1310علائم تجاری را بدین صورت تعریف کرده است:«علائم تجارتی عبارت از هر قسم علامتی است اعم از نقش،تصویر،رقم،حرف،عبارت،مهر،لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص محصول صنعتی تجارتی یا فلاحتی اختیار می شود. »
یکی از قدیمی ترین تعاریف یک نام تجاری توسط انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) در سال 1960 ارایه گردیده است. این تعریف بر اهمیت آرم و علامت های به کار رفته در یک مارک تجاری به عنوان مبنایی برای تمیز آن مارک تجاری از مارک های دیگر تاکید می نماید. بنابرتعریف انجمن بازاریابی آمریکا نام تجاری عبارت است از : یک اسم، علامت، نماد یا طرح، یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی
در کوتاه ترین تعریف، نام تجاری را می توان سمبل و نمادی از کالا دانست که قادر است از طریق آرم، ترکیب رنگ، صدا، مظاهر و حتی شیوه های نوشتاری، پیام مورد نظر را به مخاطب منتقل ساخته و در اولین نگاه ،کالای مورد نظر را به ذهن وی آورد . . نشان تجاری که قابلیت ثبت شدن را داشته باشد می تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه،حرف،عدد،نقاشی ،سمبل،نقش های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالاها)علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات،رایحه و یا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشد.
نام تجاری به عنوان یک میان بر می تواند ذهن انسان را در برخورد با سیل عظیم اطلاعات بازاریابی کمک کند و به عنوان چشم اندازی مدیران ارشد سازمان را از خطر خارج شدن از مسیر اصلی حفظ کند. یک چشم انداز مناسب برای نام تجاری در مدیران کارکنان و مصرف کنندگان انگیزه ی حرکت به سمت اهداف بزرگ تری را فراهم خواهد نمود. تبلیغ شرکت نایک (Nike) با این محتوا که شما نقره را نمی برید، شما طلا را از دست می دهید ؛ نمونه ای خوب از شیوه ای است که توانسته است چشم اندازی نو برای مصرف کنندگان محقق سازد وباعث تشویق رفتارهای بخصوصی گردد.
Iهمچنین نام تجاری فرصتی بی نظیر جهت اثر بخش کردن، متمایز کردن وهمین طور ماندگار نمودن کالاها و محصولات به دست می دهند که از این فرصت می توان به بهترین شکل برای اهداف بازاریابی و موفقیت یک سازمان استفاده نمود.آن ها می توانند هیجانات و عواطف مصرف کنندگان را بر انگیزانند و و چنانچه ذهنیت و انتظار مشتریان نسبت به کالا تامین گردد ،وفاداری مشتری به آن کالا را شکل دهند.در چنین شرایطی تعداد قابل توجهی از مشتریان ،حتی در صورتیکه کالاهای جانشین دیگری با قیمت های پایین تری در بازار عرضه شود متقاضی همین اسامی تجاری خواهند بود و کالای جانشین را نخواهند پذیرفت. ایجاد چنین تعهدی طی فرایندی صورت می گیرد که شامل آشنا شدن مشتری با محصول ،تاثیر گذار بودن نام برند و سپس ترجیح محصول است .
نام تجاری اگر فارسی باشد باید یک مستند معنائی در لغت نامه ی دهخدا داشته باشد. مناسب با فعالیت شرکت باشد و مزایای محصول را توصیف کند، توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و برروی مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند.در واقع یک برند موفق، برندی گیرا است که بتوان به سهولت آن را تلفظ کرد و تبلیغ نمود.
صفات مشخصه ی علامت تجارتی دارا بودن اصالت و تازگی است و این دو حاصل نمی شود مگر با ابتکار.اصالت به این معنی است که اختصاصی باشد و علامت استعمال شده از طرف دیگری در کالای مشابه نباشد وتازگی عبارت از این است که علامت ثبت شده به جهت تغییرات حاصله در آن از علامت سابق کاملاَ مشخص و متمایز باشد.
نظر به مراتب مزبور است که آئین نامه ی علائم ،کالاهای تجارتی را طبقه بندی کرده است و هر علامتی که برای طبقه ای از کالا ثبت شده در همان طبقه از طرف دیگری قابل ثبت و انتقال نیست.
علائم تجاری به چند دسته طبقه بندی می شوند:صنایع و محصولات شیمیایی، فلزات و مصنوعات فلزی، دستگاه و لوازم و آلات فنی و علمی و صنعتی، مصنوعات و اشیاء ساخته شده از مواد مختلف، مصنوعات نساجی، اسباب بازی و لوازم ورزشی، مواد غذایی و محصولات کشاورزی و سایر موارد...
یکی از تفاسیر ساده از یک نام تجاری به کاربردن آن به عنوان ابزاری برای بیان در اختیار داشتن مالکیت قانونی یک محصول است. ایجاد یک نام تجاری نشان دهنده ی یک سرمایه گذاری بر روی یک محصول می باشد و در نتیجه سازمان ها به دنبال در اختیار گرفتن حق مالکیت قانونی آن به عنوان یک وسیله ی پشتیبانی کننده در برابر تقلید کنندگان می باشند. ثبت قانونی یک نام تجاری تا حدودی برای آنان حمایت قانونی فراهم می کند.لذا، از عواملی که باعث تاثیر گذار بودن نام برند می گردد ثبت و حفاظت قانونی است.حفاظت قانونی از نام تجاری از گام های اصلی برای ایجاد یک برند قدرتمند است.در دنیای پر رقابت فعلی که روز به روز محصولات مختلفی ارائه می شود،شرکت هایی که دارای علائم و اسامی تجاری ثبت شده می باشند از امتیاز مصرف کننده ی مطلوب برخوردارند و عملاَ در مقابل خط مشی های رقبا بیمه شده اند. هنگامی که یک برند ثبت می گردد ، منجر می شود نام و نشانی که برای محصول برنامه ریزی شده ، به سلامت به کار بسته شود و از آسیب ها محفوظ بماند. در واقع تا زمانی که یک محصول یا خدمت دارای وجه ممیزه ی مشخصی نباشد ، می توان به سادگی آن را برند نمود و این برند را به گونه ای پایدار داشت .در ایران ثبت علائم تجاری و اختراعات بر عهده ی اداره ی مالکیت های صنعتی است. اداره ی مالکیت صنعتی سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، ثبت کلیه ی موضوعات مالکیت صنعتی اعم از اختراع ، علامت ، علامت جمعی و طرح صنعتی را بر عهده دارد ، همچنین تصدی امور مربوط به مالکیت صنعتی و همین طور نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی و اتحادیه های مربوط به کنوانسیون های ذی ربط ، بر عهده ی سازمان ثبت اسناد و املاک است.
ثبت یک برند فواید و آثار بسیاری از جمله حق استعمال انحصاری علامت تجاری را به همراه دارد که به موجب آن از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگر هستند جلوگیری می گردد. در این رابطه نکته ی حائز اهمیت آن است که حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برسانند.
http://companyregister.ir/



ثبت برند و علامت تجاری فکربرتر

 

مشخصات آگهی دهنده
  • نام: فکربرتر
  • تلفن: 42143
  • استان: تهران
  • آدرس:‌ خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
  • قیمت: تماس بگیرید
  • مشاهده‌ی پروفایل
مشخصات آگهی
  • بازدید: ٤٢٠٧
  • تاریخ ارسال: ۹۵/۷/۱

*** آگهی های ویژه ***

فهرست آگهی ها
موضوع آگهی آگهی دهنده تلفن تماس
تاسیس و ثبت شرکت سهامی عام کیا ثبت

٠٠٩٨٢١٨٨٨٨٢٥٨٨

اطلاعات مفید راجع به تعیین و تصویب بیلان مالی فکر برتر

٤٢١٤٣

نحوه ی تمدید کارت بازرگانی کیا ثبت

٨٨٨٨٢٥٨٨

ثبت شرکت خارجی در ایران کاراثبت

٨٨٨٨٠٠٠٦

ثبت شرکت سهامی خاص فکربرتر

٤٢١٤٣

فرآیند ثبت شرکت مواد معدنی کاراثبت

٨٨٨٨٠٠٠٦

ثبت موسسه قرض الحسنه فکر برتر

٤٢١٤٣

اخذ جواز تاسیس - کارا ثبت کاراثبت

"ثبت سریع و ارزان برند در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر " فکر برتر

٤٢١٤٣

شیربها در قانون وجود دارد؟ پارسای

٤٤٩٦٣٤٨٧

ثبت شرکت مختلط غیر سهامی agahiii aga

٨٨٨٨٢٥٨٨

ثبت شرکت کیا ثبت کیا ثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

ثبت شرکت کارا ثبت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

گزوه وکلای عدل جویان امین صدر گروه وکلای عدل جویان امین صدر

۴۴۳۸۶۵۸۱

استوانه پلکسی گلاس، استوانه طلقی 77956394، ورق آکرلیک گروه خورشید طلایی

٧٧٩٥٦٣٩٤-٧٧٩٥٣٤٩٧

خدمات تخصصي براي دفاتر بيمه ایرانی نیک

٠٢١٦٦٠٩٠٦٨٦ - ٠٢١٦٦٠

خدمات متمايز براي دفاتر بيمه ایرانی نیک

٠٢١٦٦٠٩٠٦٨٦ - ٠٢١٦٦٠

مرکز ترجمه STC reza motealleh

٠٩٣٨٧٢٦٢٤١٥

دفتر پیشخوان دولت 72162109 حمیدرضا زمانی

٠٢١٧٧١٧٣٥٣٧

عدم تبدیل به اوراق تجاری کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

انحلال موسسات و تشکیلات غیر تجاری کارا ثبت

٨٨٨٨٠٠٠٦

مشارکت بازرگانی بین المللی در ایران از دیدگاه قانون ثبت شرکت ها و قانون اساسی فکربرتر

٠

ارث گروه وکلای پارسای

٤٤٠٣٣٦٧٧

استرداد هدايا گروه وکلای پارسای

٤٤٩٦٣٤٨٧

شکایت ترک انفاق گروه وکلای پارسای

٤٤٠٣٣٦٧٧

نحوه تنظیم اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

مجموعه عملیات ثبت و تهیه اسناد لازم الاجرا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (طبق م darkob msv

٨٨٨٨٨٢٧٣

عمل ثبت شرکت تجارتی فکربرتر

٤٢١٤٣

روش و مراحل ثبت شرکت تعاونی ثبت شرکت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

امکان تبدیل موسسات غیر تجاری به موسسات تجاری کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

قانون ثبت شرکت ها در رابطه با تعیین تابعیت شرکت فکربرتر

٤٢١٤٣

اتاق کار خانگی شرکت پیرامید

٠٩١٢٤٣٩٨٦٧٨

شرکت های تجاری و انواع آن ثبت شرکت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

شرکت پیمانکاری چیست ؟انواع آن کدام است؟ کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

ثبت برند و علامت تجاری فکربرتر

٤٢١٤٣

انعقاد قرارداد شرکت کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

تاریخچه و توصیف نام تجاری ثبت شرکت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

انتخاب برند ثبت برند فکربرتر

٤٢١٤٣

مدارک لازم برای ثبت شرکت های سهامی خاص ثبت شرکت کارا

٨٨٨٨٠٠٠٦

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣

دفتر ثبت تجارتی فکربرتر

تکالیف اشخاص ذیربط کیاثبت

٨٨٨٨٨٢٧٣ ٠٢١

مدارک لازم برای ثبت شرکت darkob msv

ثبت شرکت سهامی عام darkob msv

٨٨٨٨٠٠٠٦

ملی مناقصات,سایت مناقصات,مناقصه,مناقصات کشور سید کمال میرکمالی

٠٢١٨٧٧٦١٥٤٦

تحصيل در بلاروس دوره ي پاتفک مجتبی اسماعیل زاده

٠٩١٣٨٨٣٠٩٤٢ - ٠٩١٣٨٨

تحصيل در بلاروس و مزايا مجتبی اسماعیل زاده

٠٩١٣٨٨٣٠٩٤٢ - ٠٩١٣٨٨

تحصيل در بلاروس رشته هاي هنر و علوم انساني مجتبی اسماعیل زاده

٠٩١٣٨٨٣٠٩٤٢ - ٠٩١٣٨٨

تحصيل در بلاروس در مهندسي مجتبی اسماعیل زاده

٠٩١٣٨٨٣٠٩٤٢ - ٠٩١٣٨٨

تحصيل در بلاروس و مزايا و معايب مجتبی اسماعیل زاده

٠٩١٣٨٨٣٠٩٤٢ - ٠٩١٣٨٨